Obecnie podczas lekcji zajmujemy się tworzeniem prezentacji multimedialnych na wybrane przez Was tematy przyrodnicze lub historyczne. Pracę tworzymy w programie OpenOffice.org Impress.
Prezentacja ma zawierać 10 slajdów na temat opisywanego zagadnienia, slajd początkowy (tytuł) oraz slajd końcowy (kto wykonał pracę).
Należy zastosować w niej animację przejścia slajdów, animację elementów na slajdach, tło. Gotową prezentację należy eksportować na dokument PDF i zamieścić na poniższym Padlecie.
Przez cały luty pracowaliśmy w temacie bezpieczeństwa i kultury w internecie. Tworzyliście plakaty na ww temat. Oto Wasze prace:
Pracujemy w edytorze tekstu: korzystamy z WordArt, używamy indeksu górnego i wstawiamy znaki specjalne, ustawiamy ramkę i kolor strony. Gotowy dokument eksportujemy na dokument pdf.
Prace zamieszczamy na padlecie:
Tworzymy obrazy symetryczne - motyle w różnych programach i aplikacjach: Paint, Scratch oraz weavesilk.com.
Następnie stworzymy kolaż z naszych obrazów wykorzystując aplikację photocollage.com
Gotowe prace zamieścimy na poniższym padlecie
Przez ostatni tydzień wszystkie grupy mające z nami zajęcia komputerowe przypominały sobie i utrwalały zasady bezpiecznej pracy w pracowni komputerowej w nietypowy sposób. Dzieliłyśmy grupy na zespoły. Każdy zespół wylosował kategorię, której mają dotyczyć sformułowane przez uczniów zasady. Narzuciłyśmy jeden warunek: zasady miały mieć wydźwięk pozytywny. Zdania nie mogły być zakazami ani nakazami. Uczniowie poradzili sobie z tym zadaniami świetnie. Z efektów ich prac powstanie gazetka ścienna w naszej pracowni komputerowej.
W tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzimy 7 lutego. Zachęcam was do samodzielnego zrealizowania jednego z kursów
e-learning proponowanych na platformie przygotowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje).
Kursy są dostępne pod adresem:
http://www.edu.fdds.pl/?option=com_szkolenia&optrs=0&tekst=683A9223-A89F-4F97-9B84-A6266729A2B4
Żeby uruchomić i zrealizować wybrany kurs e-learning należy założyć konto na platformie podając: imię, nazwisko, rok urodzenia, województwo, adres email, wymyślić login i hasło.
Polecam kurs 3...2...1...Internet.
POWODZENIA!
Zbliża się tegoroczny Code Week. Baw się programowaniem.
Zapoznaj się z treścią poniższego artykułu:
http://www.oswajamyprogramowanie.edu.pl/2016/09/zakubkowani.html
Jeśli masz ochotę na zabawę w programowanie na kartce, weź 10 plastikowych kubków, stwórz swoją konstrukcję a następnie zapisz jej kod/program (instrukcję tworzenia) przy użyciu poleceń zaprezentowanych w artykule.
Przynieś zapisany kod do mnie,a jeśli stworzę z niego twoją konstrukcję/budowlę dostaniesz ocenę za pracę dodatkową.
Powodzenia!
OZOBOT - programujemy robota
Tablica kolorów
http://www.edu-sense.com/lessons/EduSense-Ozobot_Tablica-kodow-graficznych.pdf
Programowanie blokowe
GIMP
Od kilku lekcji pracujemy w programie GIMP. Poniżej zamieszczam filmiki instruktażowe dla uczniów, którzy chcieliby obejrzeć je jeszcze raz lub byli nieobecni na tych zajęciach.
Wirtualna podróż po 15 różnych miejscach na Ziemii
http://mentalfloss.com/article/60704/15-amazing-places-you-can-tour-virtually
Link do filmu pt. "Gdzie jest Mimi?"
11.02.2016
9 lutego 2016 obchodzony był Dzień Bezpiecznego internetu.
Otwórz stronę https://panopticlick.eff.org i kliknij przycisk „Test me”. Tabela, która się wyświetli, pokaże, jakie informacje są dostępne dla serwisów śledzących użytkowników w sieci, gdy korzystasz z przeglądarki internetowej. Pogrubiona liczba na górze wskazuje, jak unikatowa – wśród innych testowanych – jest informacja wysyłana z Twojej przeglądarki. Zwróć uwagę, jak duża liczba informacji jest udostępniana przy samym wejściu do sieci.
22.01.2016
W styczniu, osoby, które ukończyły projekty w Scratchu, otrzymały dostęp do konta na platformie sumdog. Na tej stronie personalizujemy swoją postać, gramy w gry matematyczne, za które dostajemy monety (dzięki nim można kupić dodatkowe wyposażenie). Między innymi jest możliwość dodawania znajomych, wyboru grania z osobami z klasy, wyboru działania matematycznego. Po feriach również będziemy z niej korzystać.
04.12.2015
Cały listopad trenowaliście swoje umiejętności w Scratch'u.
Od dzisiejszego dnia, na lekcjach zajęć komputerowych, będziecie tworzyć gry lub animacje w Scratch'u na dowolnie wybrany temat. Pracę można realizować w grupach lub samodzielnie. Wasz projekt musi zawierać:
- zmianę teł i duszków
- możliwość wpływu na przebieg gry lub animacji np. poruszanie duszkiem, wybór opcji z menu
- wykorzystanie w skrypcie zmiennej
23.10.2015
Dziś rozpoczęliśmy rozmawiać na temat cyfrowego śladu w sieci, jaki każdy internauta w niej zostawia oraz tego, komu zależy na śledzeniu takich śladów. Sprawdzaliście jakiego typu informacje można znaleźć w sieci na temat znanych Wam osób.
Przez cały tydzień uzupełniacie w domach tabelkę i w następny piątek przynosicie ja wypełniona.
12.10.2015
Rozpoczął się Europejski Miesiąc Cyberbezpieczeństwa
http://nisha.cert.pl/quiz - quiz dotyczący bezpieczeństwa
w sieci
06.10.2015
Wielkimi krokami zbliża się Europejski Tydzień Kodowania - Code Week. W ramach świętowania zapraszam do zabawy:
https://blockly-games.appspot.com
http://lightbot.com/hocflash.html
https://studio.code.org/flappy/1 Flappy Bird
https://studio.code.org/s/infinity/stage/1/puzzle/1 Infinity Play Lab
http://studio.code.org/s/frozen/stage/1/puzzle/1 Frosen
http://studio.code.org/hoc/1 Angry Birds
25.09.2015
Dziś Waszym zadaniem będzie utworzenie quizu na zondle składającego się z co najmniej 5 pytań różnego typu:
1. Matching pairs - Dobieranie w pary
2. Sequencing - Układanie elementów w kolejności
3. Click the missing word - kliknij w brakujący element (utwórzcie działanie matematyczne z luką i brakującą liczbą do kliknięcia)
4. Type the missing word - wpisz brakujący element (utwórzcie działanie z luką i brakującą liczbą do wpisania)
5. Image multiple choice - wybierz właściwy obraz (wykorzystajcie kilka z poniższych obrazów:
Przykładowa gra:
18.09.2015
Zarejestruj się na zondle:
Stwórz grę matematyczną lub informatyczną składającą się z 10 pytań o różnym poziomie trudności:
17.09.2015
Drodzy uczniowie! Przypominam o pracy domowej zadanej tydzień temu - o wysłaniu na mój adres email (podany na tej stronie w zakładce "kontakt") wiadomości ze swojego konta pocztowego. Najlepiej gdybyście to zrobili z konta pocztowego na google (gmail).
11.09.2015
Obecnie pracujemy nad rozróżnianiem rozszerzeń podanych typów plików oraz ich właściwościami.
Znajdziecie ten temat w e-podręczniku do klasy 5:
W ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania zapraszam wszystkich chętnych do zabawy: